anbi 1facebook groentwitter groenmascura icon

Kaartjesactie

kaartjes actiekaartje sturen

Kaartjesactie stichting Máscura

Stuur een kaartje en verras een zieke!

Op deze pagina staan de voornamen van zieken waarvan de aanvragers (naaste/familie of vriend van de zieke)  hebben aangegeven dat deze zieken het zullen waarderen om kaartjes te ontvangen.
Het bijbehorende adres is dat van de aanvrager die er zelf voor zal zorg dragen dat de kaartjes bij de zieke worden afgeleverd. Kiest u iemand uit en schrijft u hem of haar een kaartje? Naar meerdere of zelfs alle zieken mag natuurlijk ook! En onder alle aangemelde zieken op deze pagina vindt u tevens suggesties van kaartjes websites. Zodat wanneer u dit wenst, u meteen een of meerdere kaartjes online kunt versturen.

Wilt u zelf een zieke aanmelden? Klik dan op de knop 'Zieke aanmelden voor kaartjesactie'

Voornaam: Angelique

Leeftijd: 47

Adres: Stichting Mascura, Steenstraat 37

Plaats: 4561 AR Hulst

UPDATE 8 mei 2020

Angelique (47) is, (5 weken geleden) toen ze op de fiets op weg was naar haar werk, door een auto aangereden. Na een ziekenhuisperiode van 2 weken om te herstellen van haar zware verwondingen, is ze daarna 3 weken opgenomen geweest in Goes  om te revalideren. Vandaag mag ze eindelijk weer naar huis en kan ze haar familie voor het eerst in levende lijve zien en haar kat die ze ook zo lang heeft moeten missen. De verdere revalidatie en zorg zal vanuit huis voortgang vinden.

Angelique heeft nog een lange weg te gaan. Ze is jullie ontzettend dankbaar voor alle kaarten die ze al heeft ontvangen. En om er voor te zorgen dat ze niet ineens in een gat valt, willen we vragen om haar haar te blijven bemoedigen en steunen met post. Ze heeft het hard nodig.

Dit is het adres:

Angelique
Stichting Mascura

Steenstraat 37

4561 AR Hulst

Voornaam: Ellis

Leeftijd: 25

Adres: Katspolderlaan 2

Plaats: 4535 AV Terneuzen

Hey allemaal!
Ik zou graag een oproep willen doen voor Ellis.
Ze is autistisch en woont begeleid.
Ze snapt helemaal niets van het Corona virus en het opgesloten zijn van de buitenwereld.
Op 10 mei werd ze 26 jaar en heeft dit zonder familie moeten vieren op haar woonlocatie.
Het zou zo fantastisch zijn als jullie de moeite zouden willen doen om een kaartje te sturen.
Ook al kent ze je niet, ze wordt er zo blij van als ze een kaartje krijgt! (Ze houdt oa van katten, paarden, K3, Frozen)

Alvast heel erg bedankt!

Het adres is:

Katshuis
Katspolderlaan 2
4535 AV Terneuzen (NL)
t.a.v Ellis Braem

Voornaam: Ronnie

Leeftijd: 60

Adres: Stroodorpe 34

Plaats: 4541ce Sluiskil

Facebooklogo

Ronnie is zwaar diabeet type 1. Heeft daarnaast ook parkinson en een niertransplantatie gehad. Hij is zijn linker onderbeen al kwijt en heeft nu 2 lelijke wonden op zijn ene voet en nu te horen gekregen dat hij zijn tweede been ook gaat verliezen.

Fijn als u hem ook een kaartje wil sturen om hem een hart onder de riem te steken. Ronnie is grote fan van Feyenoord. Alvast bedankt!

Ronnie Ivens

Voornaam: Xenne

Leeftijd: 3

Adres: Bernhardstraat :37

Plaats: 4532 AS Terneuzen

Xenne heeft Acute leukemie, met gradatie very high risk.

hierdoor is hij al 15 maanden in intensieve chemobehandeling in UZ Gent.

Hij wordt op 17 mei 4 en kan nu, mede ook door de Corona al 2 jaar op rij zijn verjaardag niet vieren.

Om deze dag toch onvergetelijk te maken voor hem, zou het super zijn als hij veel kaartjes zou mogen ontvangen.

Xenne Jonkman

Voornaam: Rosita

Leeftijd: 62

Adres: M. de Ruijtersingel 11

Plaats: 4535 AW Terneuzen

Rosita is ernstig ziek en begint nu weer met een chemobehandeling. In afwachting van een specifieke behandeling die vanwege corona is uitgesteld. Rosita is door stichting Máscura verrast met een cheque voor een ballonvaart die voorlopig ook geen doorgang kan vinden.
Het zou fijn zijn als u haar een kaartje wilt sturen om haar een hart onder de riem te steken voor de moeilijke en onzekere tijd die ze nu tegemoet gaat.
20200424 174352 1

Dit is nog een link naar het filmpje wat stichting Máscura maakte bij het overhandigen van de cheque aan Rosita:

Voornaam: Maria

Leeftijd: 65

Adres: Carmen 32

Plaats: 4564 EW Sint Jansteen

I.v.m. corona thuis in quarantaine. Hobby: bloemschikken, tijdschriften lezen.

20200424 181617 bgs 3

Voornaam: Berrin

Leeftijd: 4

Adres: Ghistelkerke 18

Plaats: 4511 JA Breskens

Yavuz

Berrin is geboren op 6-11-2015 en zij lijdt aan een zeldzame botweefselziekte.

Berrin houdt erg van peppa pig, poesjes en honden. Ze speelt dus graag met speelgoed hiervan. Ze is graag buiten en ze ziet graag dieren ( echt een dieren liefhebber). Ze houdt van kleuren.En kijkt graag naar tekenfilms.

Stuur een kaartje of cadeautje

Verstuur zelf een of meerdere kaartjes via de post. Of kies en verzend meteen online.
Dit kan bijvoorbeeld via de volgende websites:

Greetz
        Hallmark
        Hema

U kunt natuurlijk ook zelf een leuke attentie maken en opsturen of online een cadeautje uitkiezen en laten versturen. Dit zijn daartoe bijvoorbeeld mooie websites:

Hart onder de riem pakket  (De Baeckermat, Westdorpe)

Yoursurprise   (Zierikzee)

In ieder geval: Hartelijk dank mede namens de aanvrager(s) en de zieke(n)!

Op vrijdag 24 april (dag van de lintjesregen) hebben wij de zieken die op dat moment op deze pagina waren aangemeld verrast met een mooi boeket bloemen. Klik op onderstaande foto en kijk dan naar het filmpje van onze 'bloemetjesregen'...

Screenshot plus